måndag 4 oktober 2010

äckligt effektiv dag



sundsvall satt fint de. kom fram med tåget kl 18. världens godaste middag stod på bordet. lina hade gjort ungsbakad lax citronmeliss, pressad potatis och världens godaste sallad. tog en välbehövlig dusch. gjorde make och lånade halva linas garderob. inkl skor. sen va festen igång. drack till och med skumpa. två sköna brudar, diana och malin kom och för-förade med oss. sen förade vi på en annan fest inne i stan där vi träffade sköna jocke. roligare kille. fifan. sen blev de Oscar hela natten lång. dansade rövarna av oss.

igår, söndag, var man inte lika pigg. jag och lina tog oss ur sängen kl tre. gick en promenad till affären som normalt skulle ha tagit 12 minuter, tyvärr tog det oss minst dubbelt så lång tid. jag inhandlade: en HEL grillad kyckling, donut, två bonaqua päron, fyra kexchoklad. (och de va bara till mig) hungrig?? aldrig garvat så mycket i hela mitt liv. sen åt vi. sen däckade vi. sen tog jag tåget tillbaks till ösd. ja jag sov hela vägen hem. sen gick jag och la mig tjugo i tio. OCH vaknade tjugo över tio på morgonen. AV att karin ringde och väckte mig. Pigg? 14 timmars sömn. sen stack vi och dressyrtränade hästen som karin rider. fattar inte hur ja orka. men de gjorde ja, och de gick bra. hem-duscha-åt kanelbulle (på kanelbullens dag) med carru. fin stund. sen hem igen. middag. planerade event för e och k:s ferre om två veckor. körde upp till stallet igen. kolla på karins hoppträning. klappa häst igen. tvingades att bygga bort hoppbanan efter lektionen. h-ete. aldrig svettats så mycket. körde tillbaks hem. IGEN. blev klippt av mami. kvällsfika. häng med syskonen, jonas och boda.
den här dan satt där den skulle. nu är jag dödstrött. alltså verkligen DÖDLIGT trött. tror att jag ÄR död liksom. men för att ha LITE mer att göra idag så börja jag köra hemma-spa också. tyckte jag hade både tid och ork med det. men nu
ska lägga mig och läsa "i form"-tidning och sen ska jag sova innan tolv. imorrn tar jag flyget till köpenhamn igen, men bara tills på fredag. såklart.

driv runt mer ungjävel!

3 kommentarer:

  1. Hahahahahaha faaan vad rolig du är Tove! Eller Touve! "I JUST CALL HER TOUVE MAN"
    Sköna inlägg du gör darling. Saknar dig som fan! Pussss!!

    SvaraRadera
  2. Haha är jag? det är såhär mitt liv ser ut bara ;) kul att de underhåller hahaha.
    Saknar dig meeeeeeeeeeeeeed, får köra en sthlms-helg snart!! PUSS

    SvaraRadera
  3. och ja.. hahahaha.. "whats her name? to-tov--touuvv..- I jst call her touve man!" skönare.

    SvaraRadera