söndag 10 oktober 2010

res mer.

för fem dagar sen var jag i östersund. och nu är jag tillbaka. och då har jag under dessa fem dagar varit i köpenhamn för att igår sätta mig på tåget till stockholm och sen åka vidare mot bollnäs där jag blev upphämtad av pappa och lina för att sedan tillbringa en natt på vårat älskade landställe Skogis. efter en nästan sömnlös natt i friggeboden med lina så hade vi en fin gravsättning med släkten för vår älskade farfar harry. nu ligger han där han hör hemma, brevid farmor gunborg. vi åt en god lunch på bygdegården tillsammans efteråt.

SEN började min och kusin astris resa mot norr. först väntade vi på en busshållsplats i söderhamn i en halvtimme. tog bussen mot bollnäs och var en sekund från att missa avstigningen på bollnäs station. tack vare en uppmärksam busschaufför så kom vi av OCH fick till och med med oss strissans väskor i bagageluckan. efter en timmas väntan på tåget från bollnäs till östersund så hör vi speakern bröla ut att tåget är på ingång. ÄNDÅ sitter vi kvar där på stationsbänken och fortsätter pyssla med vårt. jag får en snilleblixt och tycker vi kanske ska gå på tåget - då är det 90 sekunder kvar tills det avgår. vi får löpa över perrongen och dörren stängs bakom våra ryggar.

vi lyckas med allt. jag och striss <3

efter ett par vårrullar till sen middag så sitter jag fullproppad med vitaminer och fiskleverolja i karins säng och hänger med "ungdomsgården" på vår övervåning. det är alltid massa folk här. denna vecka blir hälsovecka. kan inte fortsätta misshandla mig själv med en sönderstressad mage på det här viset. i veckan ska jag rida, må bra och planera och fixa för 18års festen på fredag.

börjar med att sova ett par tolv timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar