torsdag 1 april 2010

Konsten att lifta.

har börjat läsa en ny bok som börjar med att en snubbe liftar. och DÅ kom jag självklart att tänka på alla geniala gånger som jag och mina vänner liftat.

*jag och lina var i barcelona 2005. vi blev bjudna på en stor release fest för en ny spritsort, bombay vodka. det var röda mattan, dansare, fri bar och hela tjottahejti. men det hindrade inte oss från att köra vårat race. dvs tömma baren. spy. dricka mer, för att sedan ge oss ut på upptäcksfärd i den GIGANTISKA park som festen höll till i. olyckligtvis fanns det bara 1 utgång i parken, och vi hade gått åt fel håll och befann oss på andra sidan parken. efter några klättringsförsök över muren så gav vi upp och började gå. då stannar en bil med uppskattningsvis 2-3 spanjacker - mitt ute i ingenstans. och naiva som vi var så hoppar vi in, utan att fråga, i bilen och liftar ner till bargatan vid barceloneta.

*tuld och jag var på Aqua club en tidig morgon i napa. klockan var väl runt 7 på morgonen och vi bestämde oss för att dra oss hemåt. väl utanför dörren inser tuld att hon är ruskigt trött i benen. hon kommer aldrig orka gå de 200 metrarna till våran flat. för ett ögonblick blir jag distraherad av någonting och släpper lill-paddan med blicken. när jag sen tittar tillbaka så sitter hon och håller ett stadigt grepp om styret på en stor jävla fyr-hjuling. plötsligt kommer ägaren gåendes. han går fram till sin hoj. tittar lite. konstaterar att det sitter en tjej på den. sen trycker han sig ner mellan tuld och styret och skjuter bak tuld så hon sitter på passagerarplatsen. det var inte mer med det, bara att inse, det satt en tjej på hojen och hon skulle visst åka med. killen startar fyr-hjulingen och kör iväg med lill-paddan i ett krampaktigt grepp. hejdå.

*den här sortens liftningar gjorde vi nästan varje kväll i napa. vi ställde oss mitt på bargatan, väntade, och stoppade helt enkelt första bästa vespa som kom körandes. om vespan körde åt fel håll, då talade man helt enkelt om det för killen som körde, att han gjorde det. genom att vråla: "you're going the WRONG WAAAAY!" sen hoppade man upp därbak på verran, fick honom att vända, och köra en hem. ända till dörren. pluspoäng om man hittade någon utanför dörren som var stark nog att bära upp en för trappen och in i lägenheten också.

*we're still in napa. jag och tuld satt och tjötade en tidig morgon på en 24 hours open-bar, tillsammans med några svenska kompisar. på håll ser vi Toga Toga bilen komma körandes med dunkande bas, nerför bargatan. till er som inte vet så är Toga Toga en slibbig strippklubb på cypern, och denna enorma neongröna MONSTER TRUCK åkte rund, körandes av två ännu slibbigare cyprioter, ofta med ett par brudar i bikini i baksätet, för att göra reklam för strippklubben. utan att tveka så reser både jag och tuld oss upp, säger hejdå till våra polare, springer ut i gatan och börjar klättra upp i denna monster truck, i farten typ, för att sedan lifta ner till vårat favorit-mat-ställe Zorbas. fina flickor.

*jag älskar cykelliftningar. ni vet - när man är ute och går, trött och full, påväg hem, och det kommer nån cyklandes förbi, och man springer efter och kastar sig upp på pakethållaren. snacka om snålskjuts.

*tuld brukar lifta PÅ människor. hon kastar sig, helt utan förvarning, upp på någons rygg och tvingar sedan den stackars människan att bära henne dit hon önskar. det är en klassiker.
jag och tuld tävlade faktiskt i ett kapplöpningsrace i napa en blöt natt. hon satt på min rygg (som vanligt) och helt plötsligt dyker det upp ett annat ekipage, en kille bärandes på en tjej, detta par utmanar oss i ett race. bargate-race. vi antar utmaningen och det var kul och gick bra. tills jag fick för mycket framvikt och olyckligtvis råkade tappa tuld, med huvudet före. passande nog, rakt ner i en lerpöl också. förlåt.

glad påsk !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar