tisdag 9 mars 2010

Blessed to have u.

Jag vill tillägna ett inlägg till en speciell person i mitt liv. Min pojkvän och sambo Suat.
Jag vill tacka dig för att du är du och aldrig någon annan. Många människor förstår inte värdet av en person som inte vänder kappan efter vinden, som inte är som en kamelont och anpassar sig efter andra människor eller situationer. Utan som hela tiden, hundra procentigt, är sig själv. Det är otroligt stort. Dom som inte förstår de värdet är troligtvis människor som inte är så själva, som kanske inte vågar vara så, och som därför inte eftersträvar att bli så. Kanske för att göra det så lätt för sig som möjligt och komma undan jobbiga situationer där man måste stå på sig. Kanske för att man inte vet hur man ska göra.
Suat är en person som alltid är sig själv. Sedan vi träffades i lilla Ösd så har alla fördomsfulla människor här försökt tuta i dig både det ena och de andra om mig, och hur jag skulle vara som person. Det har till och med varit människor som inte känner mig överhuvudtaget. Men du har aldrig lyssnat. Du har alltid gått din egen väg. Människor kommer fortsätta försöka ta sig in i vårat förhållande och försöka dela på oss. Men den styrkan och tryggheten jag känner tillsammans med dig kan ingen ändra på förutom vi två själva. Och så länge vi inte väljer att ändra på det så kommer vi bara växa ännu starkare tillsammans. Det är vi två mot världen.
Du är en människokännare utan dess like. Jag har aldrig träffat en person som du tidigare. Du SER och du ser allt. Många människor blir rädda för människokännare, oftast för att de har negativa sidor hos sig själv som de vill dölja, men en riktig människokännare ser hur mycket man än försöker dölja det.
Genom dig har jag lärt mig mycket. Jag har alltid varit en stark person, men du har gett mig kraft att växa mer och bli starkare och lita på mig själv mer. Du dömer ingen på förhand. Jag har aldrig sett dig göra det och det är en ovanlig egenskap hos en människa idag tyvärr. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, värdet av en ärlig människa för mig är mycket stor. Ärlighet betyder nästan allt.
Du är en otroligt godhjärtad människa Suat, jag vet att du kommer bli världens bästa pappa, och jag hoppas att du alltid kommer finnas i mitt liv.

Jag älskar dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar