måndag 22 mars 2010

långtelefonsamtal med Ru


jag och carRu är förmodligen världens bästa och världens sämsta kombination.
vi är båda lika impulsiva och ostrukturerade. både på ett bra och dåligt sätt.
vi brukar höras på telefon någon gång varannan månad, lite beroende på vilka möjligheter vi har att ringas. samtalet brukar starta ungefär såhär: "vart bor du nu?"

"jag måste sätta mig och skriva ut mina CV'n nu som jag skjutit på så länge"
"det borde jag också göra. vart fan har jag mitt cv....eller...nu när du säger det, undra vart min dator är?"

"jag är rädd för mig. jag är rädd för dig. och jag är rädd för oss."

jag älskar oss. paddorna från helvetet skulle man kunna säga. en oerhört slibbig och oansvarig djur art. men vi är tuffa. det är vi allt.

imorgon har jag planer att åka härifrån. så kanske ska sätta igång men det jag måste göra innan dess. ute i god tid som vanligt.

sa jag att jag fullkomligt ÄLSKAR sista-minuten-metoden?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar