torsdag 4 mars 2010

there's always a story behind a photo.

alltså. anledningen till att det är så mycket napa nu är för att jag hela tiden hittar massa bilder därifrån. och för att jag har solabstinens och känner att jag med glädje skulle lämna sverige för en strand, för resten av mitt liv. typ.

längst till vänster sitter firren på våran balkong. irländare som vi bodde med. alltså han hette inte firren. han hette michael. och irländarna uttalar de så konstigt så vi tyckte de lät som nemo. och ja. nemo är ju en fisk så. därav firren.
fruktansvärt logiskt.
sen är de jag och tuld i fönstret i vårat rum.
älskar att vi alltid hade kläder och massa skräp liggandes ute på markisen under. (just den här dagen hade väl någon av oss riskerat livet, som vi gjorde då och då, genom att hasa sig ut på markisen och fösa in kläderna, carro utförde oftast denna typ av aktivitet endast iklädd handduk, så man kan ju förstå att folk som stod nedanför hade rätt kul).
folk brukade hur som helst stå och ropa och kasta upp saker till oss som blåst ända ner på gatan.


jag älskar den här bilden. min favorit. alla kategorier.
det är faktiskt lina. i min säng. man kan fråga sig varför hon valde just min säng att decka i denna morgon, när hon själv hade en mkt större och skönare. och med renare lakan. och framförallt utan alla hårspraysburkar, sminkväskor, hudkrämsburkar, som ligger UNDER linas ben. kolla in.

och skorna kunde hon inte ta av sig heller. den satmaran.


ännu en "non-publish" bild från napa. på eligonia hotell, när lina och bullen bodde där.
jag var antagligen mest där för att snika mat, eller sovplats i deras sköna, stora dubbelsäng. eftersom jag förmodligen inte hade fått nån sömn denna natt heller. otippat.


1 kommentar:

  1. älskar verkligen mina kläder på den där bilden. verkligen. älskar./lili

    SvaraRadera