fredag 5 mars 2010

doin' my hair.

idag är de tove - dagen. min kära mor gav mig en namnsdagspresent :)

tänkte färga håret..som tidsfördriv.
och för att min hårfärg har blivit så vinter-daskig. eller så är de för att de är skitigt. igen.
vill ha nått i stil me de här:




fast den här är nästan lite för ljus. vill inte va blond..det är inte riktigt jag.
och för att det är besvärligt för folk att se skillnad på mig och lina då. folk har ju till och med förväxlat oss när jag hade svart hår och lina va blond.

idag har de varit härlig sol igen. så jag tog mitt bästa humör, mina varmaste kläder och mp3:n och gick ut för att sätta mig och sola på gården.
sjöng hela vägen ner på baksidan. insåg att jag behövde en stol. och att dessa står i lekstugan över vintern. sjöng fortfarande glatt när jag började korsa gården mot lekstugan.
DÄR slutade jag sjunga. och där försvann mitt goda humör.
pulsande med snö upp till låren och snö i hela stövlarna förbannade jag detta land.
ramlade gjorde jag självklart också två, tre gånger.
blir liggande i snön en stund och blickar upp mot grannens fest-lya. där ser jag självklart att en kille står och garvar åt mig i fönstret.
kan de bli bättre?

jo de blev lite bättre när jag fick sitta i solen mot husväggen, lyssna på musik och känna solens strålar värma ansiktet.
TILLS de rasar ner en massa snö från taket, rakt över mig.

jag gav upp. de va det friluftslivet i vintervärlden. alltså. jag menar inte att vara bitter. men vad fan är de för fel?
im out of here.
snart i alla fall.

xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar