måndag 22 februari 2010

fika

nu har vi vaknat till liv igen. jag och sissi.
ätit lasagne rester från igår. och vi har även hunnit med att fika.
lina tog semla.
jag tog chokladbollar.
jaha.
vi ska promenera i solen snart.
FÖR SJÄLVKLART SÅ SKULLE DET VARA STRÅLANDE SOL, BLÅ HIMMEL OCH VINDSTILLA IDAG OCH INTE IGÅR NÄR VI SOM BÄST HADE BEHÖVT EN GNUTTA HOPP DÄR VI PLOGADE OSS FRAM PÅ DEN IGENSNÖADE ISVÄGEN. Förfrysta händer, lår, näsor och stjärtar. Barnen på frossmofjället med ett sviktande hopp om att ens kunna nå strandkanten.
Dock fick jag lite vindkydd bakom lina där jag gick. men det sa jag så klart inte till henne då. det var ju trots allt min näsa som förfrös.
jaha.
idag ska lina åka hem. och jag ska inte åka hem. men jag ska åka neråt snart hade jag tänkt. börjar bli dags för lite förändring. det är i full gång !
jaha.
just det. lina har börjat på ett nytt jobb. tror hon.
hon tror att hon är stylist. och sitter på en site där man kan sitta och sätta ihop outfits bland alla möjliga olika märken och kläder, acessoarer.
"jag har en deadline idag. måste försöka få iväg de här"
jaha.
xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar