onsdag 24 februari 2010

positiv energi

varför är människor, och då speciellt tjejer så jävla dåliga på att ge varandra komplimanger?
vad är det som gör det så jäkla svårt att säga till en person att hon är fin eller vafan som helst. sänker man sig själv då som person? blir man mer osäker då? nej tvärtom så tycker jag att det typ inte finns något mer självsäkert och samdidigt ödmjukt, som att ge någon en fin komplimang.

när jag var i stockholm med några vänner och grabben i slutet på förra året så fick jag uppleva någonting som jag aldrig kommer att glömma. vi satt på wayne's coffe och jag gick tillsammans med suat och skulle beställa mat. i kassan står en söt blond kvinna. typiska stockholms-tjej-utseendet och är lite stressad. tänker inte så mycket mer på det utan vi beställer maten. när jag precis ska dra mitt visa kort så utbrister tjejen, "gud vilken fantastisk utstrålning du har!"
jag hör så klart vad hon säger men är så chockad att hon får upprepa det en gång. trodde inte mina öron. helt tagen. sen sa hon "tjejer i allmänhet är sjukt dåliga på att ge varandra komplimanger, och ser man en fin tjej så varför inte säga det till henne?".
tycker det var så jäkla skönt att höra den sista tjejen man trodde skulle säga en sån sak, säga precis dom orden som jag går och tänker på så ofta. jag gav henne så klart en komplimang tillbaka, inte för att jag kände mig tvungen utan för att hon var fin.
det finns hopp alltså!

men varför är tjejer så här? om alla bara vågade stå på sig, samtidigt vara ödmjuka och VÅGA tycka om varandra. om en person sticker en i ryggen och utnyttjar ens godhet så är det den personen som gör bort sig och behöver ändra på sig. om alla bara fokuserar på sig själva och tycka om sig själv och sina nära, om alla tänker likadant, så skulle det inte finnas såna här problem.
det är så jävla onödigt !! massa onödig energi används till att få människor att inte längre tro på sig själva och att tro att man inte är någonting. ta den energin, omvandla den till positiv energi och gör någonting bra av det. skicka en fin kommentar till en bild på en vän på fb, säg att du tycker om någon, säg att någon har en fin stjärt. haha. nej men seriöst, lämna sånt där till osäkra tonåringar som behöver lära sig av sånt.
välj själv hur du vill vara som person.

nu ska jag gå och sprida lite värme och kärlek ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar