fredag 12 februari 2010

tvångstankar någon?

snurrar gamla plattor här hemma. jag skaffar mig oftast en relation till varje speciell låt jag hör. sen släpper jag den aldrig.
SERIÖST. vad skulle jag göra utan musik. jag är född med ett väldigt musikaliskt sinne. jag är läskig. innan någon random person ens hört ATT någon låt har börjat spelats så har jag redan hunnit höra vilken det är, vem som sjunger, vart jag har hört låten och vad den ligger på för tonart. sen kan jag ju tillägga, att jag oftast kan en låt utantill redan efter första gången jag hört den. fatta låtregistret i mitt huvud!

jag har också en läskig tvångstanke att erkänna. jag måste alltid dela upp meningar med orden tre och tre. och så ber jag till gud att det går jämt ut. bäst är det om en mening har nio ord. då blir det tre, tre gånger. är det ett långt ord så kollar jag om det går ut tre och tre med bokstäver.
jag vet. jag är skadad.
min NO lärare på gymnasiet rådde mig att söka hjälp för det. haha.
'men tove, det måste ju ta oerhört lång tid för dig att läsa en text t.ex!'
'eh. ja. men jag läser noga i allafall.'
frisk? aldrig påstått !

nite, xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar