måndag 22 februari 2010

inte vaknat så här tidigt sen...-93 tror jag.

det är alltid lika kul.
för när våra småsyskon är uppe och väsnas tidigt på morgonen (innan 12) och väcker mig och lina så blir de ett jävla liv.
men.
när jag och lina vaknar tidigt av någon anledning. och skrattar. gråter. skriker. pratar i ett onormalt tonläge. ja då är det plötsligt helt okej.
ja för att vi är storsystrar. så vi bestämmer.

till en början så vaknade vi för att linas jobb ringde kl 8. sen blev båda självklart hungriga innan vi hunnit somna om.
vi skrattade för att lina drömde att robban fick valpar och valparna fick valpar som var små som guppys. dom var jättesmå alltså. och blev nedtrampade av folk som sprang på en äng. samma äng som lina blev jagad av robban med kniv.
jag grät för att jag garvade så mycket åt lina och hennes guppys.
jag grät så jag skrek.
vi pratade konstant i det onormala tonläget jag nämnde.
och nu har det gått en och en halv timme. klockan är halv tio och vi kan inte somna om. FAN.
lina har snöat in på nån blogg och jag ligger och garvar av någon anledning, med datorn på magen.

sa jag hej?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar