torsdag 25 februari 2010

tjött.


hiiillooo..
gud verkar ha hört min bön. eftersom det har blivit varmare.
så jag vågade mig ner till stan för att bränna min bonuscheck på h&m.
investerade i en riktigt bra ögonkräm för trötta ögon, mot de första ålderstecknen, och för mörka ringar. passar perfekt för min känsliga hy runt ögonen. han och jag kommer inte riktigt överens. men nu när mamma tove har skaffat honom en helt ny lekkamrat så borde han ge med sig.
även en sminkborttagning med en sån där grymt skön kontistens. min hy i ansiktet är så sjukt känslig och torr. det har jag grejat alldeles själv genom överdriven tvättning, peeling och för mycket masker och sånt. den är i och för sig inte lika torr nu som förut, men den behöver återhämta sig lite mer.
fick med mig lite krämer också.
sorligt nog så är det enda jag gjort idag. min oeffektiva sida har aldrig visat sig mer. jag somnade i och för sig runt fyra igår natt. allt på grund av min lillebror som höll mig vaken. men jag har i allafall lagat middag till familjen. mammas pasta med broccolisås. eller, grön-sås som vi kids säger. den är vidrigt god i allafall. och receptet är hemligt. hehe.
ska kaaaaanske träna. kanske. möjligtvis. troligtvis. om jag orkar. troligtvis orkar jag inte. eller så gör jag det?
men OS går före. och dam-stafetten börjar 20.15. och jag måste smälta middagen innan någon eventuell träning. we'll see.
ikväll blir det eventuellt en film igen, med syskonen och sen hemma spa. jag har i och för sig alltid hemma spa. suat brukar alltid säga att jag "byggt en egen bas" och occuperar hela badrummet i 2,5 timme varje kväll. "åh nej. nu börjar hon. igen". brukar jag höra honom viska. allting är givetvis helt sant.
nu håller vi tummarna för sverige i damstafetten ikväll. trots sjukdom.
xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar