söndag 28 februari 2010

shutter island

kom precis hem från bio me empa.
shutter island.
riktigt bra, och chockerande.
gick förbi goa och hade tänkt att dricka lite te. men vände i dörren då vi insåg att stället var smockat av 18 åringar. och då snackar vi BARA 18 åringar. till och med vakten såg knappt byxmyndig ut. hade han frågat oss om leg hade jag jag dött och typ sagt: "jo alltså jag skulle typ kunna vara din morsa lilla vän."
vad har hänt i den här stan? har vi blivit så gamla och gråa att alla snoriga 18-åringar tagit över hela skiten som vi regerat över under alla dessa år?
plötsligt kan jag förstå alla 23 + som, för några år sen, ville behålla olles lördagar som just +23. inte en dag yngre. plötsligt förstår jag vad det är som gör de så jobbigt. eftersom man nu är i den åldern. snart 24 till och med. och kanske inte vill råka trampa ner nån liten ny-myndig stackare på dansgolvet. eller torka spyor på toan. eller bli bjuden på öl i baren av en liten grabb som går första året på naturvetenskapliga-linjen på wargen. och som dessutom försöker betala den med ett sånt där bankkort som man bara endast ta ut pengar i automaten med.
suck. jag måste verkligen härifrån. åtminstone lämna utelivet här. om jag nu inte redan gjort det.
jag gillar min impulsiva sida. emma ringer och väcker mig halv tolv (eh) imorse.
-ska du med till åre om en timme?
-ja.
så vi har varit där idag. nej inge skidåkning. de va hertz jobb för emma. och jag gled bara med.
åt den fetaste kebabrullen jag sett.
fixade lite med emmas bäbisar, ja hyrbilarna.
sen åkte vi hem igen.
så dan har gått otroligt fort. skönt. nu vill jag bara att tiden ska gå.


xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar